Friday 30 March 2012

sakit

sakit..............
satu perkataan yg cukup menggambarkn kseluruhan sudut hati aku ketika ini.
meskipun dah bertahun aku tak merasakannya, kini ia dtg lg...
kesakitan itu hanya akan hadir bila kekhilafan itu dr insan yg kita sayangi...yg kita percayai..yg kita bergantung harap...yg dipanggil soulmate.

pernahkah dirinya meletakkn sesaat dr hidupnya utk berada di tempat aku..adakah dia juga akan merasakan sakit itu....ini bukan yg pertama kali hati aku terkesan dek sikapnya...tp aku simpan selama ini..aku x mampu utk ungkapkn rasa terkilan kerana memikirkn segala kebaikan yg pernah dan sedang diberikannya pd aku..

aku menganggapnya seperti adek aku sendiri...syg aku terhadapnya seperti darah dagingku sendiri...tp knp hatinya x terfikir langsung apa yg akan aku rasa atas tindakannya....

setiap apa yg aku lakukan, aku cuba memikirkn kesan terhadapnya..bimbang hatinya tersinggung...aku cuba jauhi segala perkara yg mungkin boleh menambah curiga hatinya...tp knp dia juga x berbuat yg sama terhadap aku.....ini bukan yg pertama kali...bukan yg pertama...=(

setelah aku mnerima perkhabaran yg sungguh menyentapkn hati aku..x henti2 air mata ini mengalir...bkn kerna 'insan' yg mahukan dia..tetapi kerana nilai persahabatan yg ada..ke mana perginya nilai itu...knp tak sedari awal dia berterus terang kpd aku...klau benar dia menganggap aku spt darah dagingnya, dah tentu dia akan jauhkn diri dr 'insan' tu..walau pun hanya dengan sepatah perkataan salam. tp itu tak berlaku..dia x pernah fikirkn kesannya.....

aku sedar aku kekurangan berbanding dia...aku x menyalahkn takdir..yg aku tangisnya cumalah atas nilai kasih syg seorang sahabat ...yg mungkin hanya omong kosong baginya...aku x kesah jika dia mahu terus bersama 'insan' tersebut...tp ketahuilah yg kamu baru sahaja kehilangan seorang sahabat..abg...dan soulmate yg selalu sygkn dan fikirkn tntg diri kamu.....

No comments:

Post a Comment