Saturday 17 March 2012

Kesempurnaan Itu Adalah Pabila Wujudnya ketidaksempurnaan.

maafkn saya jika saya terlalu byk menulis hari ini...saya mmg seorang yg sentiasa berfikir...semalam sy menelefon rakan paling baek saya..sedih mendengar ceritanya...kerana saya juga pernah melaluinya...apabila dia mnyatakn kesakitan yg dialami, ya! saya juga pernah merasainya.kita sememangnya dianugerahkn sebuah hati utk kita penuhinya dgn perasaan dan segala yg terindah dlm hidup.perasaan ingin disayangi dan menyayangi adalah lumrah bagi kita sebagai insan yg punya hati. langit tak semestinya cerah...bunga tak selalunya mekar...cinta tak semestinya indah.

setiap manusia pasti mlakukan kesilapan..kita hanyalah makhluk yg lemah..x lari dr khilaf. wajarkah rasa syg yg dipupuk bertahun lamanya dibiarkn sepi akibat kesalahan yg satu, maka mlupakn nilai kecintaan yg mnebal...itulah yg sering berlaku..mudah utk memulakn tapi sukar utk dipertahankn...senang diucapkn tp payah dilaksanakn...

aku lelah dgn semua yg berkaitan hati.byk yg dah ku lalui sgt memberi pngajaran..mendewasakn aku..dan kpd rakan yg juga adek bagiku, kuatkn hati..ketidaksempurnaan itulah yg sbnarnye mencorakkn kepelbagaian dlm hubungan...itulah tujuannya sesuatu perhubungan utk selalu melengkapi..memperbaiki mana yg kurang..lantas menyatukn dgn hati yg satu. lorong kemaafan luas terbuka. campakkn ego itu jauh jauh.rendahkn hati utk mengucapkn 'maaf'.mungkin ringkas didengar tp besar maknanya.

dan bagi aku, cerita aku tlah lama berlalu meskipun lukanya masih bernanah.mungkin selepas ini mninggalkn parut yg dalam...tp aku terima seadanya...aku kuatkn hati aku yg sememangnya rapuh...aku ukir senyuman agak mnjadi pelakon yg hebat di pentas dunia..membahagiakn org sekelilingku agak tak terlihatkn air jernih itu mngalir....klau ada yg ingin menambah luka di parut yg ada, aku tak mampu mengelak...meskipun sakitnya tak tertahankan...

No comments:

Post a Comment